De VHP-fractie heeft kritiek geuit op de wijze waarop de vergadering van De Nationale Assemblée woensdag werd geleid. Volgens VHP-parlementariër Mahinder Jogi is de vergadering op een onrechtmatige wijze geopend. De kritiek richt zich op Assembleevoorzitter Ashwin Adhin, die de vergadering opende voordat het voorzitterschap werd overgedragen.
Volgens de VHP had Adhin op dat moment de presentielijst nog niet ondertekend. De fractie verwijst naar artikel 31 van het Reglement van Orde van De Nationale Assemblée, waarin staat dat leden bij binnenkomst verplicht zijn de presentielijst te tekenen.
Volgens Jogi had deze procedure eerst moeten worden gevolgd voordat Adhin de vergadering opende. Jogi vindt dat de Assembleevoorzitter de kwestie niet moet bagatelliseren. Volgens hem zou Adhin moeten erkennen dat er sprake is geweest van een procedurele fout. De VHP-fractie heeft daarom formeel bezwaar aangetekend tegen de gang van zaken tijdens de vergadering.






